czwartek, 30 października 2014

Perfect cookies


Kocham słodkości! Ciasta, ciasteczka, desery... u mnie to wszystko znika w oka mgnieniu. Niestety nawet dla gości nigdy nie ma, muszę robić specjalnie bo jest pewne, że na pewno nic się nie uchowało.
Jeśli tak jak ja kochacie ciasteczka, piec ciasteczka, to musicie wiedzieć, że te są idealne! 
Pyszne, to mało powiedziane. Cudowne w smaku, znakomite, słodkie, nie wiem czy da się opisać tę ucztę dla podniebienia. Chyba nie. A szkoda, bo moim zachwytom nie ma końca.
Następnym razem muszę robić przynajmniej podwójną porcję składników, bo znikają w sekundę. Ledwo nadążam robić zdjęcia. Sama miałam już na nie okropną ochotę podczas mini sesji.
Do herbatki jak znalazł, do szklanki mleczka jeszcze lepiej. Dla niespodziewanych gości - najlepsze co może na nich czekać.
Może dzisiaj nareszcie napatoczy się jakiś gość, może zajrzy jakaś zbłąkana dusza. Brakuje mi towarzystwa. Tak dawno nikt do nas nie przyjechał, tak dawno nie siedziałam na swojej kanapie i nie śmiałam się ze znajomymi. Trzeba to zmienić. Już piszę, już zapraszam i już piekę :)





Amerykańskie ciasteczka

100g masła
1 szkl mąki pszennej
1/3 łyżeczki soli
1/3 łyżeczka sody oczyszczonej lub proszku do pieczenia
80g brązowego cukru (trzcinowego)
80g białego cukru
1 jajo
2 łyżki cukru wanilinowego
200 g czekolady (ja dałam 100g białej i 100g mlecznej)


Jeśli masło było zimne należy pokroić je w kostkę i zostawić w temperaturze pokojowej na 15 min.
Czekolady przełamać na kosteczki i każdą kosteczkę pokroić na kilka mniejszych kawałeczków.
Piekarnik nagrzać do 160 stopni, blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
Do miski przesiać mąkę, dodać sól, sodę, wanilię i wymieszać.
W drugiej misce ubijać masło z cukrem brązowym i białym przez ok.5 min. Dodać jajko i ubijać następne 5 min.
Dodać sypkie składniki i zmiksować. Dodać posiekaną czekoladę i wymieszać łyżką.
Nabierać po ok. 1-2 łyżki masy, formować kulki na papierze zachowując kilkucentymetrowe odstępy. Delikatnie spłaszczyć palcami wierzch każdej kulki. 
Piec ok 15 min aż brzegi ciastek zaczną się rumienić. Ciasta wyjmujemy z piekarnika gdy są jeszcze miękkie, zastygają podczas studzenia.



Źródło: Kwestia smaku


-----------------------

Zapraszam na mój Profil Fecebook :)


5 komentarzy:

  1. wyglądają pysznie :)
    Ja też z tych co to kochają wszelakie słodkości :) w naszym domu zawsze znajdzie sie coś pysznego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko wyglądają, ale też takie są :) Witaj w klubie łasuchów ;)

      Usuń
  2. Zrobiłam się głodna od Twoich przysmaków :))), a słodkości odmówić sobie nie umiem!
    Siadam więc z Tobą do wirtualnego ciacha :)
    Pozdrawiam gorąco :)
    Marta

    OdpowiedzUsuń