wtorek, 2 grudnia 2014

Tag: Perfekcyjna Pani Domu



Słoneczko zagląda do mnie przez okna. 
Patrzę w kalendarz, widzę że już grudzień, a za oknem taka piękna pogoda. 
Co z tego, że jest mróz... gdy jest tak jasno na świecie, od razu lepiej mi się wstaje rano :)
Dzisiejszy dzień spędzam powoli. Rozkoszuję się magazynami wnętrzarskimi na całego.


Chciałam się Wam pochwalić nowymi zdobyczami, ale los spłatał mi figla i żadna jeszcze nie pojawiła się u mnie w domu. Ach ta poczta w grudniu...
Niemniej jednak nasz pokój zyska nowych kolorów i kolejny punkt wyzwań wnętrzarskich będę mogła odhaczyć :)



Pewnie wszyscy już znają
TAG: PERFEKCYJNA PANI DOMU

Jako, że blog jest o tematyce domowej, nie mogłabym nie wziąć udziału w zabawie :) 



1. Dwa obowiązki domowe, które lubisz robić w domu.

Uwielbiam porządkować i organizować przestrzeń, myśleć co gdzie pomieścić, jak zorganizować by utrzymywać stały porządek. Drugi lubiany obowiązek to oczywiście gotowanie i pieczenie! Dlatego też co jakiś czas pojawiają się właśnie posty kulinarne :)

2. Dwa obowiązki domowe, których nie lubisz robić w domu.

Przede wszystkim prasowanie. Nie znoszę...
Sprzątanie po innych domownikach też jest dla mnie katorgą. Uważam, że gdyby każdy zostawiał po sobie porządek, w domu byłoby o wiele mniej sprzątania.

3. Czy lubisz gotować? Jeśli tak, to jaka jest Twoja popisowa potrawa?

Kocham gotowanie :) Nie przypominam sobie jakiegoś szczególnie popisowego dania. Myślę, że dobrze wychodzą mi makarony zrobione na szybko z tym co akurat znajdę w lodówce. Na obiady staram się zawsze robić coś innego, za bardzo się nie powtarzać.

4. Podziel się dwoma trikami a'la Perfekcyjna Pani Domu ;)

Nie robię niczego o czym ludzkość by jeszcze nie wiedziała :P 
Pierwszym takim trikiem jest zaczerpnięty od Niebałaganki pomysł o porannym ogarnięciu przestrzeni wokół siebie. To działa!
Ostatnio odkryłam też jak genialnie działa proszek do prania na to z czym nawet mleczko do czyszczenia nie daje sobie rady. Kratki z piekarnika zanurzone na całą noc w wodzie z dodatkiem proszku do prania, rano wymagają już tylko wymycia. Po czarnej sadzy czy tłuszczu ani śladu.

5. Wymień dwóch ulubieńców domu.

Pierwszy to zdecydowanie mój robot kuchenny, który sam wyrabia mi ciasto, a ja w tym czasie mogę zająć się innymi rzeczami. Super ułatwienie.
Drugi to oczywiście łóżko. Nie dość, że kupiliśmy je w bardzo atrakcyjnej cenie, to jeszcze świetnie pasuje nam do wnętrza, jest bardzo wygodne i spełnia dwie funkcje - kanapy oraz łóżka do spania.

6. Mieszkanie czy dom?

Dom i tylko dom. 
Marzę o swoim małym domku, swojej przestrzeni, możliwości wyjścia rano z herbatą do ogrodu, a wieczorem w lecie zrobienia grilla. Marzę o swoim mini ogródku warzywnym. Dlatego zdecydowanie dom :)

7. Kto prowadzi budżet domowy?

Razem go prowadzimy.

8. Pedantka czy bałaganiarz?

Myślę, że pedantka, chociaż jak to Ł. mówi - taka akurat, nie do przesady ;)

9. Jak wyglądałby Twój wymarzony dom?

Przytulny. Biała kuchnia, jasne wnętrza, dużo ceramiki, ogród pełen warzyw, owoców i kwiatów.
Przede wszystkim ja, dzieci i mąż :)

10. Tradycja wyniesiona z domu, którą praktykujesz do dziś.

Dużo związanych z gotowaniem. Np. grzybową w moim rodzinnym domu robi się zawsze z ziemniakami i makaronem, ja również tak robię ;) Gdy pierwszy raz ugotowałam ją mojemu Ł. od razu zobaczyłam jego zdziwioną minę na widok obu tych składników w jednym garnku ;)



P.S. Czy ktoś z odwiedzających uwielbia książki? :)
Mam tu dla was szybką ankietę i możliwość wygrania książki na Święta!
KLIKNIJ
-----------------------


Zapraszam na mój Profil Fecebook :)

5 komentarzy:

  1. Ooo, ależ niespodzianka, wzięłaś udział w zabawie! :) już myślałam, że zrezygnowałaś z tego.
    Nie wiedziałam, że proszek tak dobrze może czyścić rzeczy do kuchni. Jeśli będzie potrzeba, to to zastosuję :) poranne ogarnięcie to coś, co i u mnie by się przydało. I to nie tylko rano, bo przed wyjściem do pracy czy na imprezę, jakieś wyjście zawsze pozostawiam po sobie chaos w pokoju :P
    Dom mi się bardzo marzył, ale staram się tych marzeń nie podsycać i kierować swe myśli w kierunku mieszkania...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzięłam udział :) Nareszcie miałam chwilę :)
      Takie ogarnięcie jest na prawdę pomocne, Mi się to najlepiej rano sprawdza, później w dzień wolny ok 13-14 sprzątam tak już trochę bardziej, i z takim systemem nie potrzeba mi nic więcej do szczęścia :D

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Zapraszam do wzięcia udziału! :)

      Usuń
  3. Ocet jest najlepszy do mycia okien i mocno zabrudzonych ram okna :))

    OdpowiedzUsuń