piątek, 4 września 2015

Wrześniowe przygotowania


Nadszedł wrzesień, a wraz ze zmianą miesiąca zmieniła się także pogoda.
Dzisiaj budzik zadzwonił 6:40, a za oknem szaro, buro i ponuro.
Pamiętam jeszcze takie dni, gdy aż chciało się wstawać bo poranki były pogodne, jasne i słoneczne. Najwidoczniej lato powoli się kończy i czas przygotowywać się do jesiennej aury.

Jeżeli mowa o przygotowaniach, zrobiłam już sporo przetworów, zarówno owocowych jak i warzywnych.
W tym roku pierwszy raz przyrządziłam sałatkę zimową z cukinii. Mam nadzieję, ze wszystkim posmakuje. Poza tym kilka dni temu skusiłam się także na ogórki w zalewie musztardowej. Jako, że u nas ogórków pod wielkim dostatkiem, mogłam je robić i robić na wszelkie sposoby ile tylko dusza zapragnie.
Najwięcej jednak jest przetworów owocowych, różne soki, dżemy, marmolady - 
dżem z czereśni, kompot truskawkowy, dżem truskawkowy, dżem wiśniowy z czekoladą, sok wiśniowy, malinowa marmolada do deserów oraz malinowe soki.
Jest tego na prawdę dużo, chętnie bym Wam pokazała całość, lecz niestety nie mam jeszcze swojej ukochanej spiżarni, pięknie urządzonej i miłej dla oka... Jedynie przetwory są ładnie opakowane, ponieważ lubię nadawać im etykiety i dawać piękne kapturki, resztą nie pochwalę się, może za rok czy dwa gdy będę miała już takie swoje miejsce :)







W myślach nie pozwalam jeszcze przyjść jesieni, więc zachwycam się pięknymi letnimi zachodami słońca. Jak wiecie, mam bzika na punkcie chmur, zachodów słońca, wschodów, chyba kiedyś muszę popełnić na ten temat post ze wszystkimi zdjęciami, które posiadam...




Przyjemnego weekendu!
Dziekuję za każdy Wasz komentarz tutaj, za każdy ślad, który po sobie zostawiacie :*

P.S. może macie jakieś sprawdzone przepisy na przetwory? chętnie zrobię coś czego jeszcze nie robiłam :)

12 komentarzy:

  1. Pięknie i smacznie u Ciebie :-). Ja to przetwory to raczej tylko jem :-). chociaż nie bo nalewki robię a to też rodzaj przetwórstwa :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak, to też przetwory ;) każdego roku mówię sobie że spróbuje zrobić jakąś nalewkę... i może w następnym :)

      Usuń
  2. Smacznie i stylowo ;) Dużo dobrego na zimę, która niestety coraz bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nieuniknione jest to, że jesień nadchodzi. Ja wczoraj do pozna zmieniałam dekoracje w chatce. I przetworów tez jest troszkę zrobione. Twoje słoiczki aż się pysznia na sam widok. Caluski i słonecznego weekendu kochana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że też jesteś już przygotowana :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Ile różnych przetworów zrobiłaś, nie ma to jak zimą otwierać słoiczki z letnimi owocami i warzywami.. A ogórki w zalewie musztardowej uwielbiamy :) :Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, zimą to niepowtarzalny smak i jedyny ratunek by zjeść coś zdrowszego bo ze swojego ogródka :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Om nom nom nom! Wszystko wygląda pysznie, ale ja jak co roku zrobię przede wszystkim słodką dynię w occie, z rodzynkami i goździkami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam jesień ;)
    Mam pytanie: w jaki sposób przyklejasz nadruki na słoiki? Są to naklejki czy papier?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Papier przyczepiam przezroczystą taśmą klejącą ;)

      Usuń
  7. Ja bym chętnie zrobiła powidła, i sosy pomidorowe na zimę...ale nie mogę się wziąć w garść...może w przyszły weekend się ogarnę :)) pzdr

    OdpowiedzUsuń